Drama


Příběh o třech klucích, kteří se zúčastní Sametové revoluce a rozhodnou se postavit komunistickému režimu. Rozhodnutí, které změní jejich životy...

Howard Hughes byl slavný podnikatel, filmař a milovník letadel. Dokázal vždy posunout v každém oboru hranice o pořádný kus dál i za cenu vlastního sebezničení.

Příběh nejznámějšího českého vězně. Po svém útěku z věznice Mírov ho hledala policie pět týdnů. Jeho dopadení ale i samotné uvěznění stále vyvolává otázky.

Život sportovního redaktora Erika Kernana lze přirovnat k napínavému zápasu - rychlý rozjezd, mnoho překvapivých zvratů a dramatický závěr. Jednoho dne se však rozhlédne a zjišťuje, že byl ze středu dění postupně vykázán na střídačku. Záchrana přichází jako blesk z čistého nebe. Jeho příběh na titulní stranu se mu začíná rýsovat před očima... Erik věří, že našel zapomenutou boxerskou legendu Roberta Satterfielda, o kterém si všichni myslí, že je mrtev. Strhující příběh šampiona, který skončil na ulici, vynáší jeho pohasínající hvězdu na výsluní. Bohužel je jen otázkou času, kdy se ukáže, že jeho touha vystoupit ze stínu úspěšného otce byla silnější než snaha ověřit si fakta. Z honu za úspěchem se stává osobní výprava, kde je zkoušce podroben reportérův vztah k rodině i jeho životní priority.

Píše se rok 1999, desetitisíce demonstrantů přicházejí do ulic Seattlu, aby protestovali proti schůzce World Trade Organization (WTO). Pochodu se účastní mimo jiné Django, Sam, Lou a Jay. Každý žije svůj život, ale všichni se spojí, aby se pokusili změnit svět. Poklidná demonstrace se rázem mění v totální vzpouru. Ulice jsou plné zmatku a WTO je paralyzována. V této křížové palbě jsou chyceni obyvatelé Seattlu společně se starostou města, nepokojným policistou a jeho těhotnou manželkou. Rozhodnutí, které učíní, poznamená navždy jejich životy.

Příběh filmu vychází ze zdánlivě banální situace. Syn (David Novotný) jde na procházku se svým otcem (Josef Somr)... Syn je zralý čtyřicátník a žije spokojeně se svou přítelkyní. Otci je přes sedmdesát. Je bývalý vědec-biolog. Klasický intelektuál v dobrém slova smyslu. Zdánlivě jediné, co tyto dva muže spojuje, je to, že se jdou jednou za měsíc společně projít Prahou. Nicméně jsou svázáni poutem čtyřiceti let společného života. V brilantně vedeném dialogu se před námi odkrývají dějiny dvacátého století a všechny absurdity s ním spojené. Odhalují se ta nejhlubší místa lidských vztahů. Odtajňují se staré resty, trápení a radosti. Na scéně se objeví Vnuk, o kterém Syn neměl přes dvacet let ani tušení. A některé chyby se opakují znovu a znovu

Příběh Poupat vypráví o postupném rozkladu rodiny, žijící na malém městě. Každá z postav žije svým ideálem. Agáta touží po šťastném životě daleko od domova, s plným vědomím toho, že její jedinou naději je útěk a tudíž zrada nejbližších. Honza věří v čistotu a sílu lásky bez ohledu na okolnosti, za jakých se zrodila. Kamila hledí s jistotou do budoucna a nehodlá si připustit bídu dnešního dne. Jediný Jarda ví, že svět ani sebe nezmění. Vědom si svého slabošství, nepokouší se o nic. Chorobná závislost na výherních automatech, která přivedla jeho nejbližší do neřešitelné životní situace, je v jeho mysli samozřejmostí. Skutečný a přesvědčivý pokus o záchranu rodiny přijde ve chvíli, kdy je pozdě...

Čtyři příběhy filmu tvoří mozaiku osudů několika manželských či partnerských dvojic, které v určitém zlomovém bodě života řeší otázky chtěného, nechtěného, vytouženého nebo zmařeného rodičovství. Záměrem scénáristky a režisérky Alice Nellis je ukázat pomocí souběžného vyprávění několika příběhů, že problém moderního rodičovství je širší a hlubší než konkrétní situace kterékoliv jednotlivé postavy. Domácí režisérka číslo jedna opět přichází s příběhem, který se může dotknout diváků bez ohledu na věk či postavení. Každý z vyprávěných příběhů o touze po dítěti, osudovém rozhodnutí, zda dítě mít či nemít nebo snaze vyrovnat se s nástrahami, které před nás život postavil, může být právě ten váš.

Iška, Karolína a Vendula se nedostaly na podělanou vejšku. Co teď ? Děsí se představy, že by mohly skončit ve stereotypu všedního života. Naplánovaly proto super cestu - Holandsko, farma, louky, krávy, svoboda. Chtějí si pořádně užívat a občas (možná) i trochu pracovat. Vyrážejí na konci prázdnin. Cestu jim ale zkomplikuje Iščin aktivní čtrnáctiletý bratr Vojta, který měl ségru na otcův pokyn hlídat. Visí na holkách jako klíště a jen tak se setřást nenechá. Takže se přesouvají od místa k místu a čekají, kdy to konečně Vojta zabalí. Ten postupně začíná tušit, že to není jen tak obyčejná vyjížďka... Na cestě potkávají ulítlé i zajímavé týpky a když už se jim někdo připlete do cesty, holky si nenechají ujít příležitost, aby jim jejich situaci ještě trošku nezamotal. Na druhou stranu, proč ne. Mají chuť zkusit všechno a docela se jim to daří. Holandsko je ale pořád nějak daleko... Dynamická road-movie mladé režisérky Karin Babinské je filmem o mladých holkách, do kterých neustále někdo hučí, aby dospěly. Jim se ale ještě nechce. Nechce se jim spěchat do vězení povinností, do světa pravidel, ve kterém je stejně všechno zmatený. Příběh boří tabu, vypráví o holkách, které nemají chuť nic předstírat a hrát si na tiché, mírné, křehké bytosti. Chtějí samy nakládat se svým životem - ne podle nějakého manuálu rodičů. Umí si prostě užívat a ledacos vyzkoušet.

Jak bylo možné prožít a přežít náročná 70. léta? Jak šlo udržet si radost ze života, city pro lásku a chuť na smích? I o tom je mrazivá komedie ZEMSKÝ RÁJ TO NAPOHLED. Hlavní linkou filmu je příběh Marty (Vilma Cibulková), jejích dvou dospívajících dcer - Majdy a Gábiny (Dana Marková a Tereza Voříšková) - a jejich postupně přicházejících a odcházejících "tatínků" (Jiří Dvořák, Miroslav Etzler, Jan Zadražil, Ondřej Vetchý). Zatímco někteří "tatínkové" se postupně snaží zvrátit kolo alespoň českých dějin, Marta a její dcery vzdorují výsledkům a následkům, které tyto jejich pokusy u komunistického režimu zákonitě vyvolávají.

Au pair Alžběta (23) se zoufale snaží vytvořit si svůj nový domov v Irsku tím, že si chce najít chlapa za každou cenu. Částečně proto, že její skutečný domov na Slovensku bude brzy srovnán se zemí kvůli nové dálnici, ale hlavně má své osobní důvody. Její starší sestra Tina (27), zasnoubená s Irem Stevem (30), jí chce pomoct, cítí, že jí to dluží. Alžběta ale její pomoc kategoricky odmítá a zdá se, že na idylický bezstarostný život Tiny se Stevem žárlí.Od začátku je mezi sestrami něco temného, nevyřčeného, co vytváří obrovské napětí a brání jim přiblížit se k sobě. Z jejich pohledu představují muži jedinou šanci nabízející štěstí a lepší život. Jedinou možností pro sestry, jak se dostat ven z tohoto bludného kruhu, je postavit se jejich společné minulosti - momentu, o kterém nikdo nepromluvil a nepojmenoval ho od chvíle, kdy se stala.Alžběta se rozhodne zůstat v Dublinu na vlastní pěst. Potkává tam podivnou punkerku Ducky (23), která Alžbětě pomůže udělat první krok do neznáma. Avšak s Ducky nepřichází jenom fyzická proměna Alžběty, ale vrací se i temná minulost.Jakkoli se obě sestry snaží vyhnout konfrontaci s tím, co bylo - což je následně vede do slepé uličky - jedině vzájemným odpuštěním se k sobě opět mohou přiblížit.

Příběh nejslavnějšího zbojníka, který bohatým bral a chudým dával. Stal se symbolem lidového odporu proti panskému útlaku.

Druhý díl začíná krátce po smrti největšího bastarda Michala Dostála. Michalův otec a dědeček jsou přesvědčeni, že učitel Majer stál za vraždami všech tří žáků a mstil smrt své sestry. Začnou tak Majera psychicky deptat a hledají důkazy. Důkazy hledá také nový policejní vyšetřovatel Karas, jenž přebírá agendu po zesnulém policejním vyšetřovateli Palečkovi.

Drama jednoho dne. Osmnáctiletý Marek žije v bezútěšném prostředí blízko slovensko-moravských hranic se svým otcem vinařem a rasistickými kamarády - hooligans. Markovým nejlepším přítelem je jeho pes, který je perfektně vycvičen proti všem vetřelcům. Markovým životem náhle otřese šokující tajemství, které zjistí o své dávno zmizelé matce. Dramatický příběh ze současnosti, který se vyznačuje syrovostí a velkou mírou autenticity, se dotýká aktuálních otázek naší společnosti, jako jsou: rasismus, nezaměstnanost a problémy disfunkční rodiny. Nedostatek citovosti a tolerance okolí poznamená hlavního nevyzrálého hrdinu, jehož jediným přítelem je jeho pes.





Lea


Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. "Materiálem" k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci.Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu - morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip "filmu ve filmu" umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. "Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti," míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká:"Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film - to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti."Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až něm k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

Petr studuje v Praze práva, Jakub tamtéž filozofii. Jsou nejlepší přátelé až do okamžiku, kdy jejich prázdninovou cestu po Slovensku zkříží romský mladík Imro. Imro miluje Eržiku, která se provinila proti odvěké tradici tím, že porušila slib věrnosti. Slib je zákon. Imro v záchvatu žárlivosti svou milou zabije. Čekají ho dva tresty. Jeden od většinové společnosti "bílých", druhý od vlastní romské komunity. Petr a Jakub sledují z bezprostřední blízkosti Imrův tragický úděl a jejich názory na věc spravedlnosti a trestu se začínají diametrálně rozcházet. Akademická polemika přeroste posléze v zásadní konflikt životních postojů, který téměř zničí jejich přátelství. Na čí straně je pravda?

Řehoř si žije spokojeně. Jeho žena Evženie ne. Po šedesáti letech manželství přichází osmdesátiletá Evženie za svou vnučkou - právničkou Katkou, aby jí pomohla rozvést s pětaosmdesátiletým manželem Řehořem. Katka je šokována babiččiným rozhodnutím i její tvrdostí a neústupností. Co se muselo stát ve vztahu prarodičů, že to ani celá desetiletí nezahladila? Katka nechce rozbít svou milovanou rodinu a pokusí se rozluštit babiččin důvod. Odkryje dramatickou minulost vlastní rodiny, ale tajemství prarodičů pro ni zůstane neodhaleno. Babička riskuje ztrátu vnučky a pravdu jí zatají, tíhu dávné viny nechce přenést na další generaci.

Colee a TK jsou vojáci, kteří se vracejí na měsíční dovolenou ze svého působení ve válce v Iráku. Na letišti v New Yorku se setkají s vysloužilým vojákem Fredem. Shoda náhod přivede tuto trojici dohromady a od této chvíle se rozjíždí série dobrodružství, nečekaných zvratů, osobních tragédií i poznání sebe sama. Povahově odlišné hrdiny čeká cesta, na jejímž konci je nové přátelství.

Diana (Uma Thurman) ve svých studentských letech zažila brutální přestřelku na škole, při které zemřela její nejlepší kamarádka. Pocit viny a trauma z tohoto zážitku ji pronásleduje i v dospělosti a znepříjemňuje zdánlivě spokojený život s manželem a dcerou. Vzpomínky jsou však také mrazivou součástí reality, která představuje každodenní život Diany - nyní v roli manželky a matky, která se s životem snaží vyrovnat a zapomenout.

Podobně jako američtí filmaři Francis Ford Coppola či George Lucas oprášil také mezinárodní kritikou oslavovaný hongkongský autor Wong Kar Wai vlastní starší dílo a upravil je podle svých současných představ. Původní film Na východě ďábel, na západě jed Wong natáčel několik let a uvedl ho v roce 1994. Snímek vychází z populárního románu o potulných šermířích, ale je ztvárněn jako vysoce estetizovaný milostný příběh protkaný tesknou melancholií, v němž legendární hrdinové mezi bitvami vzpomínají na své osudové lásky. I přes historické dějiště tento snímek stejně jako jiné Wongovy filmy z devadesátých let odráží tehdejší atmosféru z nadcházejícího předání Hongkongu Číně. Bezmocnost zdejších nadlidských bojovníků tváří v tvář konfliktům přesahujícím jejich síly odpovídá existenciální úzkosti dobových obyvatel britské kolonie, kteří se museli vyrovnat s událostmi, které sami nemohli ovlivnit.

Julia Sandburgová se ani po 16 letech není schopná smířit se ztrátou své tříleté dcery Maggie, která záhadně zmizela během krátké matčiny nepozornosti v parku. Manžel a syn Chris se jí snažili být oporou, ale Julia si vytvořila proti svému okolí bariéru sestavenou z bolesti, hněvu a zoufalství. Její život změní setkání s mladou Louise s tajemnou minulostí. Dívka oživí tragické vzpomínky a Juliiny psychické problémy naplno vyplavou na povrch. Louise zároveň vzbudí ve zlomené ženě iracionální naději, že je její pohřešovanou dcerou.

Morrie je muž ve středních letech. Po smrti rodičů zvládl vychovat dva mladší sourozence a nyní žije se svou ženou klidným životem. Oba sourozenci se však vracejí zpět do rodného hnízda a Morrie musí řešit problémy psychicky labilního Jaye a životem tápající Idy. Všichni tři cítí, jak důležitá je pro ně rodina a všichni tři také hledají ve svých životech štěstí.