České filmy


Snímek Rino – Příběh špiona popisuje biografickým stylizovaným způsobem příběh člověka, který je známý jako jediný špion bývalého východního bloku, jemuž se podařilo úspěšně proniknout do americké CIA a vynášet odtud informace pro československou rozvědku a KGB.

Majitel cestovní kanceláře zaměřené na extrémní sporty získá zajímavou zakázku - sjezd nebezpečné Černé řeky. Klient, který celou výpravu inicioval, má, zdá se, velmi vážný důvod, proč chce jet právě do oblasti, kde kdysi za podivných okolností zahynul jeden český vodák. Pro Sašu je téměř zapomenuté tajemství, spojené s dávnou rodinnou tragédií dlouholetým traumatem a teď nadešla šance dopátrat se pravdy. Nabídka atraktivního dobrodružství svede dohromady nesourodou skupinu nic netušících lidí, pro které je cesta jen zajímavým výletem. V následujících dnech si ovšem budou muset sáhnout nejen na dno fyzických sil, ale i vyjasnit si sami v sobě, co pro ně znamenají slova jako odvaha, férová hra, přátelství, láska i schopnost vyrovnat se pravdou, ať je jakákoliv. Rafting se stane soubojem s přírodou, ale i střetem se zákonem, s vlastními silami i vlastním svědomím. Cesta plná vypjatých situací změní každému z posádky zcela zásadně pohled na život.Podle scénáře Josefa Urbana natočil režisér Filip Renč v produkci společností INfilm, Infinity a MediaPro Pictures napínavý snímek Na vlastní nebezpečí. Společnosti INfilm a Infinity stojí producentsky za divácky úspěšnými vieweghovskými adaptacemi - Román pro ženy (režie: Filip Renč) a Účastníci zájezdu (režie: Jiří Vejdělek). Filmy překonaly v českých kinech návštěvnost šest set tisíc, respektive osm set tisíc diváků. V produkci obou společností vznikla i další úspěšná komedie Jiřího Vejdělka Roming, do níž jako koprodukční partner vstoupila rumunská producentská firma MediaPro Pictures. Ta se jako koproducent podílí rovněž na snímku Na vlastní nebezpečí. Vzrušující příběh s tajemnou zápletkou slibuje dynamickou akční podívanou - skupina lidí se utká v nerovném souboji s divokým přírodním živlem, strážci zákona i hranicemi vlastních možností.

Příběh o třech klucích, kteří se zúčastní Sametové revoluce a rozhodnou se postavit komunistickému režimu. Rozhodnutí, které změní jejich životy...

Příběh nejznámějšího českého vězně. Po svém útěku z věznice Mírov ho hledala policie pět týdnů. Jeho dopadení ale i samotné uvěznění stále vyvolává otázky.

Příběh Poupat vypráví o postupném rozkladu rodiny, žijící na malém městě. Každá z postav žije svým ideálem. Agáta touží po šťastném životě daleko od domova, s plným vědomím toho, že její jedinou naději je útěk a tudíž zrada nejbližších. Honza věří v čistotu a sílu lásky bez ohledu na okolnosti, za jakých se zrodila. Kamila hledí s jistotou do budoucna a nehodlá si připustit bídu dnešního dne. Jediný Jarda ví, že svět ani sebe nezmění. Vědom si svého slabošství, nepokouší se o nic. Chorobná závislost na výherních automatech, která přivedla jeho nejbližší do neřešitelné životní situace, je v jeho mysli samozřejmostí. Skutečný a přesvědčivý pokus o záchranu rodiny přijde ve chvíli, kdy je pozdě...

Příběh sleduje jednu nečítankovou kariéru. Od otloukánka z chudé rodiny alkoholika, ke králi internetových domén. Nemožné je možné, padají normy, konvence, pravidla. Už jako kluk pochopí, že spolehnout se musí jedině sám na sebe. Totáčem 80. let kličkuje nepříliš vzorově a přelomový listopad prožije rovněž nezvykle - mezi blázny v léčebně. Po revoluci už to jede, ba letí. Nahoru, ale i dolů. Do Německa a zpátky. Na Pankrác a zpátky. Do Číny a zpátky. Vše je tak snadné, až je to k smíchu (ale i tzv. vo hubu). Může za ten rozlet chytrost nebo vychytralost? Z netušených a nekonečných možností internetu vyroste ve finále virtuální blahobyt. Hrdina má všechno, dokonce plánuje hodně netradiční rodinu… Vypadá to na happyend, ten se ovšem stylově zvrtne.

Druhý díl začíná krátce po smrti největšího bastarda Michala Dostála. Michalův otec a dědeček jsou přesvědčeni, že učitel Majer stál za vraždami všech tří žáků a mstil smrt své sestry. Začnou tak Majera psychicky deptat a hledají důkazy. Důkazy hledá také nový policejní vyšetřovatel Karas, jenž přebírá agendu po zesnulém policejním vyšetřovateli Palečkovi.

Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií. Režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski Michal Malátný.

Úspěšná muzikálové komedie o svobodě, nezávislosti, rudé hvězdě a rokenrolu. Odehrává se v Praze roku 1959 v okolí dejvického hotelu Internacional. Do poklidného maloměstského života nečekaně zasáhne "muž odnikud" mladý chuligán Bejby, který svým výstředním oblečením, kytarou a vášní pro rokenrol rozbouří stojaté vody nejen klukovského světa, ale také do světa dospělých snažících se nemyslet na lehkou dobu v níž musejí žít. Bejby svým nečekaným příchodem zasáhne do života číšnického pomocníka Edy Drábka, okrskáře Prokopa a jeho syna přezdívaného Kšanda, a svým způsobem i do života barové zpěvačky Milady a jejího manžela, arogantního estébáka Přemka.

Roman (Marián Labuda) dal kdysi dávno kamarádovi slib, že až jejich děti dospějí, ožení se Romanův syn Jura s jeho dcerou. Cesty rodin se rozešly. Po letech přichází dopis, nevěsta dosáhla dospělosti a je třeba dávný slib naplnit. Potíž je v tom, že Jura studuje vysokou školu, chodí s atraktivní blondýnou, ženit se nechce a už vůbec nestojí o děvče odkudsi ze slovenské vesničky, které v životě neviděl.Po otcově naléhání ale nakonec souhlasí, že se pojede na tajemnou nevěstu podívat. Výprava, jíž velí tatínkův velmi svérázný kamarád Stano (Bolek Polívka), se stane nepřetržitým sledem bláznivých situací, často s komicko-katastrofickým nádechem. Stano má totiž v sobě nespoutanou duši věčného tuláka a neodolatelného dobrodruha. Na cestě tak přátelé zažijí množství komických příhod i dojemných situací, aby nakonec našli cestu především k sobě. Komediální road-movie ROMING o cestě tří mužů za tajemnou nevěstou, nabízí lákavý mix atraktivní situační komiky, laskavého humoru a typické člověčiny v duchu nejlepších tradic české veselohry.Za vznikem filmu stojí producentský tým, který je podepsán pod divácky velmi úspěšnými vieweghovskými adaptacemi - Román pro ženy (režie: Filip Renč) a Účastníci zájezdu (režie: Jiří Vejdělek). Román pro ženy překonal v českých kinech návštěvnost šest set tisíc diváků, Účastníci zájezdu se s téměř osmi sty tisíci diváky se stali nejnavštěvovanějším snímkem roku 2006.

Dvě někdejší kamarádky (Regina Rázlová a Evelyna Steimarová), ale už 40 let nesmiřitelné rivalky, ikony českého módního světa, si neustále vjíždějí do vlasů, dělají si naschvály, sabotují si módní přehlídky, pomlouvají se. A předhánějí se, která objeví další Evu Herzigovou. Když se pak na scéně objeví tvář mladičké Martiny, jež všem svou krásou doslova vyrazí dech, svedou boj o to, která z nich ji uloví do své stáje. Která vyhraje? A prohloubí se tím jejich rivalita, nebo ty dvě znesvářené babičky" konečně zakopou válečnou sekyru a obnoví své přátelství? Kolotoč bláznivých situací a komických scén začíná. Zdroj:filmovyprehled.cz

Thriller o temnotě a lásce, zničení a osvobození, vězení a útěku

Příběh filmu vychází ze zdánlivě banální situace. Syn (David Novotný) jde na procházku se svým otcem (Josef Somr)... Syn je zralý čtyřicátník a žije spokojeně se svou přítelkyní. Otci je přes sedmdesát. Je bývalý vědec-biolog. Klasický intelektuál v dobrém slova smyslu. Zdánlivě jediné, co tyto dva muže spojuje, je to, že se jdou jednou za měsíc společně projít Prahou. Nicméně jsou svázáni poutem čtyřiceti let společného života. V brilantně vedeném dialogu se před námi odkrývají dějiny dvacátého století a všechny absurdity s ním spojené. Odhalují se ta nejhlubší místa lidských vztahů. Odtajňují se staré resty, trápení a radosti. Na scéně se objeví Vnuk, o kterém Syn neměl přes dvacet let ani tušení. A některé chyby se opakují znovu a znovu

Co bylo příčinou a co se odehrává v mysli mladíka, který se rozhodne vykonat a vykonávat ty nejtěžší zločiny a mít přitom často pocit, že vlastně dělá dobrou věc? Co nutí nadějného a inteligentního adepta studia medicíny z podstaty se změnit a páchat na lidech zlo? Je hrozná představa, že vraždí člověk, kterého dobře znáte, které-ho denně vídáte, máte ho vlastně rádi a který je všem nápomocný, ochotný a obětavý, i na úkor vlastního pohodlí a svých věcí.Sledujeme příběh, který se mohl stát a bohužel kdykoliv stát může. Ano, takhle se to i ve skutečnosti stát mohlo. A první, co nás napadne, když zjistíte, jakou lidskou bestii jste znali, kolik chybělo, aby se obětí stal kdokoli z našich blízkých a známých, nebo dokonce vy samotní. A právě nedávno medializovaný příběh heparinového vraha nás zasáhl na citlivém místě. Ano, tohle se opravdu mohlo stát komukoliv z nás. Tohle už nebylo někde ve světě. Tohle bylo opravdu blízko.

Tři exkluzivní automobily překračují hranice a projíždějící polodivokou krajinou. Černá limuzína a dva sportovní roadstery z 60. let ostře kontrastují s polorozbořenými, často zcela opuštěnými usedlostmi, zarostlými cestami a prázdnými kostely. Zvlněná krajina na obzoru pomalu přechází do vrchoviny a pozvolna se z ní vytrácejí stopy moderní civilizace. Blíže neurčené teritorium, blíže neurčený čas a přece se zdá být všechno povědomé. Šest lidí pevně usazených v bezpečí svých automobilů se vrací do míst, se kterými jsou dědičně spjati.

Čtyři příběhy filmu tvoří mozaiku osudů několika manželských či partnerských dvojic, které v určitém zlomovém bodě života řeší otázky chtěného, nechtěného, vytouženého nebo zmařeného rodičovství. Záměrem scénáristky a režisérky Alice Nellis je ukázat pomocí souběžného vyprávění několika příběhů, že problém moderního rodičovství je širší a hlubší než konkrétní situace kterékoliv jednotlivé postavy. Domácí režisérka číslo jedna opět přichází s příběhem, který se může dotknout diváků bez ohledu na věk či postavení. Každý z vyprávěných příběhů o touze po dítěti, osudovém rozhodnutí, zda dítě mít či nemít nebo snaze vyrovnat se s nástrahami, které před nás život postavil, může být právě ten váš.

Iška, Karolína a Vendula se nedostaly na podělanou vejšku. Co teď ? Děsí se představy, že by mohly skončit ve stereotypu všedního života. Naplánovaly proto super cestu - Holandsko, farma, louky, krávy, svoboda. Chtějí si pořádně užívat a občas (možná) i trochu pracovat. Vyrážejí na konci prázdnin. Cestu jim ale zkomplikuje Iščin aktivní čtrnáctiletý bratr Vojta, který měl ségru na otcův pokyn hlídat. Visí na holkách jako klíště a jen tak se setřást nenechá. Takže se přesouvají od místa k místu a čekají, kdy to konečně Vojta zabalí. Ten postupně začíná tušit, že to není jen tak obyčejná vyjížďka... Na cestě potkávají ulítlé i zajímavé týpky a když už se jim někdo připlete do cesty, holky si nenechají ujít příležitost, aby jim jejich situaci ještě trošku nezamotal. Na druhou stranu, proč ne. Mají chuť zkusit všechno a docela se jim to daří. Holandsko je ale pořád nějak daleko... Dynamická road-movie mladé režisérky Karin Babinské je filmem o mladých holkách, do kterých neustále někdo hučí, aby dospěly. Jim se ale ještě nechce. Nechce se jim spěchat do vězení povinností, do světa pravidel, ve kterém je stejně všechno zmatený. Příběh boří tabu, vypráví o holkách, které nemají chuť nic předstírat a hrát si na tiché, mírné, křehké bytosti. Chtějí samy nakládat se svým životem - ne podle nějakého manuálu rodičů. Umí si prostě užívat a ledacos vyzkoušet.

Jak bylo možné prožít a přežít náročná 70. léta? Jak šlo udržet si radost ze života, city pro lásku a chuť na smích? I o tom je mrazivá komedie ZEMSKÝ RÁJ TO NAPOHLED. Hlavní linkou filmu je příběh Marty (Vilma Cibulková), jejích dvou dospívajících dcer - Majdy a Gábiny (Dana Marková a Tereza Voříšková) - a jejich postupně přicházejících a odcházejících "tatínků" (Jiří Dvořák, Miroslav Etzler, Jan Zadražil, Ondřej Vetchý). Zatímco někteří "tatínkové" se postupně snaží zvrátit kolo alespoň českých dějin, Marta a její dcery vzdorují výsledkům a následkům, které tyto jejich pokusy u komunistického režimu zákonitě vyvolávají.

Marek, charismatický muž kolem čtyřicítky, touží najít vnitřní klid a vyrovnanost. Proto se rozhodne opustit velkoměsto i kariéru hudebníka a usadí se v opuštěném starém domě, ve kterém prožil dětství. Navazuje vztah s místní dívkou Lucií a věnuje se milovanému malířství. Po idylickým povrchem zní ale temné memento tohoto nevlídného místa. Marek zjišťuje, že s jeho domem jsou spojeny kruté události, které se odehrály za nacistické okupace i v jeho dětství.

Po vzrušené hádce s Richardem v autě vyskočí Dora kdesi na severočeské silnici a v náhlém popudu zamává na kolemjedoucí vůz, v němž sedí Adam. Richard je začne sledovat. Adam si myslí, že Dora je prostitutka a nabídne jí kšeft: má zahrát při rodinné oslavě roli přítelkyně jeho mladšího bratra Martina. Rodina i sousedé se tím mají uvést v domnění, že Martin už se vzpamatoval z osobní tragédie a s novým vztahem začíná nový život. Dora nabídku přijme ani ne tak kvůli honoráři, ale hlavně aby unikla Richardovi. Ten ji už delší dobu svým vlastnickým postojem terorizuje. Ani teď se nevzdává...

V horkém létě se mladý muž Tomáš Sinek chystá odjet na sběr jahod do Anglie. Zdá se, že rodina - otec, maminka a babička nemá jiné starosti než vypravit potomka na cestu, i když - jak to vypadá, ne všichni s jeho rozhodnutím souhlasí. Situace však zase tak jednoduchá není. Jsme v Československu roku 1968. Tomáš stráví s kamarády a dívkou Táňou bujarou noc před odjezdem. Ráno však začnou otcovy podezřelé telefonáty s kolegou Vránou, plné tajných informací, maminka dělá zásoby a babička pláče. Tomáš spěchá na nádraží, Praha je však vylidněná a žádné vlaky nejedou. Tomáš nepovažuje situaci zdaleka za vážnou, a tak ho nějaký den zpoždění ani příliš netrápí. Toho srpnového rána se však radikálně změnily osudy tisíců lidí. Psal se 21. srpen 1968 a za pár okamžiků se otočí i život Tomáše, jeho rodiny a jeho přátel. Jejich osudy se dramaticky propletou s osudy lidí, kteří se v tehdejším Československu ocitli nikoliv z vlastního rozhodnutí. Přijeli sem plnit rozkazy, aniž jim pořádně rozuměli a často ani netušili, jak moc poznamenávají životy lidí a země, kterou neznali a do níž je jednou v noci prostě poslali. Příběh filmu Anglické jahody se mohl odehrát vlastně v jakékoliv době, která se tak trochu vymkla z kloubů. Je osudovým milostným příběhem mladých lidí, kteří chtěli mít chvilku času na lásku, ale ocitli se v nesprávnou dobu na nesprávném místě. A stejně tak je osudovým příběhem generací, jejichž sen o svobodě a obyčejně šťastném životě byl právě téhle srpnové noci násilně přerván.

Otec, pan Vohnout, je doma považován za idiota a bačkoru. Venku je ale zabiják, který střílí gangstery, aniž by o tom rodina měla nejmenší tušení... Příběh tvoří tři linie vyprávění, které se vzájemně doplňují, prolínají a končí o Štědrovečerní večeři. Tato provokativní komedie je určená nejen příznivcům černého humoru. Do všech rolí byli obsazeni skvělí herci, jako například Ondřej Vetchý (Babí léto, Duše jako kaviár, Prachy dělaj člověka), Veronika Žilková (Otesánek, Milenci a vrazi, Anděl Páně), Jiří Mádl (Snowboarďáci, Rafťáci, Jak se krotí krokodýli, Ro(c)k podvraťáků), Nella Boudová (Bylo nás pět, Kolja, Doblba!), Jitka Ježková (Báječná léta pod psa, Početí mého mladšího bratra, Andělská tvář)... Zdroj:filmovyprehled.cz

Panic je nanic je mottem hlavních hrdinů, tří šestnáctiletých kamarádů z Prahy. Ničím se neliší od svých vrstevníků, problémy jim dělají jak předpotopní rodiče a většina dospělých, tak hlavně věk. Nejsou totiž ještě opravdovými muži, ale samozřejmě dětství už mají dávno za sebou. Chtějí strávit prázdniny společně, jenže Vašek dostane k narozeninám od babičky poukaz na zájezd k Balatonu. Honza s Jirkou se proto vypraví na vandr bez něj. Vašek si ale nenechá prázdniny zkazit, uteče z autobusu plného důchodců a vydá se za kamarády. Setká se s nimi v hospůdce v zapadlé vesnici, kde se zrodí úžasný plán. Seznámí se s místní kráskou, která by moc ráda strávila alespoň část prázdnin v Praze. Jirkovi rodiče jsou služebně v Paříži, a tak s ní kluci na pár týdnů vymění jejich luxusní vilu za zchátralý statek. Prožijí báječné dny, zažijí spoustu neuvěřitelných a ztřeštěných příhod se starousedlíky, navážou nová přátelství a s pomocí místních dívek se z nich možná konečně stanou chlapi...

Řehoř si žije spokojeně. Jeho žena Evženie ne. Po šedesáti letech manželství přichází osmdesátiletá Evženie za svou vnučkou - právničkou Katkou, aby jí pomohla rozvést s pětaosmdesátiletým manželem Řehořem. Katka je šokována babiččiným rozhodnutím i její tvrdostí a neústupností. Co se muselo stát ve vztahu prarodičů, že to ani celá desetiletí nezahladila? Katka nechce rozbít svou milovanou rodinu a pokusí se rozluštit babiččin důvod. Odkryje dramatickou minulost vlastní rodiny, ale tajemství prarodičů pro ni zůstane neodhaleno. Babička riskuje ztrátu vnučky a pravdu jí zatají, tíhu dávné viny nechce přenést na další generaci.





Lea


Dovolená u moře. Na pláži filozofují po prohýřené noci doktor Rosťa s přítelem Petrem o podstatě člověka. Jejich vzrušenou debatu o tom, zda je člověk Bůh nebo Ďábel, přeruší vpád naháče z vedlejší nudistické pláže Paradiso. Muž zoufale hledá lékaře, protože jeho malý syn asi snědl něco, co neměl. Nyní však vychází najevo, že dosavadní příběh byla fikce a že doktor je současně i režisér jakéhosi experimentálního dokumentu. Smyslem filmu je analyzovat, čím se nahý člověk liší od opice. "Materiálem" k tomuto bádání jsou dobrovolníci, nudisté, které zlákaly peníze, zvědavost nebo touha po exhibici. Ti však nejsou o podstatě experimentu pravdivě informováni, aby se v situacích, které jim filmový štáb nastraží, chovali co nejpřirozeněji. Celý projekt financuje zbohatlický ruský producent Igor. Naivně věří, že se mu podaří potlačit filozofické ambice tvůrců a na lascivní komedii o naháčích pak slušně vydělá. Kromě toho chce mít ze své rozmazlené dcery Lenky herečku. Natáčení provází řada konfliktů, vztahy mezi protagonisty se vyhrocují, ponižovaní nudisté se bouří a za režisérem přijede nečekaně manželka, známá hvězda, řešit i s dětmi rodinné problémy. Situace na pláži Paradiso spěje nevyhnutelně k dramatickému konci.Režisérka Věra Chytilová se opět po hořké komedii PASTI, PASTI, PASTIČKY vrací ke svému zásadnímu celoživotnímu tématu - morálce, svobodě, hledání smyslu existence. Princip "filmu ve filmu" umožňuje nahlédnout téma z různých úhlů a v několika významových rovinách. "Náš příběh hledá odpověď na to, jestli člověk dokáže být šťasten, když k tomu má možnost. Zda není zahlcen malichernostmi a dovede se dívat na život z ptačí perspektivy. Nahota je ve filmu chápána obrazně jako určitý druh osvobození. Nedovoluje nic předstírat, zbavuje nás předsudků. Ten příběh ale není o nahotě, ale o lidské hlouposti a nepoučitelnosti," míní režisérka. Spoluautor scénáře a představitel hlavní role Bolek Polívka říká:"Vyhnání z ráje je také o manipulaci a tvůrčím šílenství. Náš film - to jsou drobná pozorování lidského chování, která mají svůj patos i svoji velikost. Pojednává o lidských citech, vášních a vztazích, i o temné primitivní stránce naší přirozenosti."Věra Chytilová chtěla natočit podobenství o tom, jak filmaři natáčejí podobenství, o nahotě jako základu přirozenosti, o nahotě jako rajském stavu odkazujícím až něm k Adamu a Evě. A také o tvůrčí posedlosti, která nevnímá hrozící důsledky. Ale vyšla jí pitvorná skrumáž po sobě se válejících naháčů, jednou s postavami dobře rostlými, jindy s těly obézními, ochablými, s nestvůrně vyvalenými břichy.

Petr studuje v Praze práva, Jakub tamtéž filozofii. Jsou nejlepší přátelé až do okamžiku, kdy jejich prázdninovou cestu po Slovensku zkříží romský mladík Imro. Imro miluje Eržiku, která se provinila proti odvěké tradici tím, že porušila slib věrnosti. Slib je zákon. Imro v záchvatu žárlivosti svou milou zabije. Čekají ho dva tresty. Jeden od většinové společnosti "bílých", druhý od vlastní romské komunity. Petr a Jakub sledují z bezprostřední blízkosti Imrův tragický úděl a jejich názory na věc spravedlnosti a trestu se začínají diametrálně rozcházet. Akademická polemika přeroste posléze v zásadní konflikt životních postojů, který téměř zničí jejich přátelství. Na čí straně je pravda?

V dobách, kdy křesťanská víra téměř nedosahovala k hranicím Skandinávie, byl po dlouhých letech žaláře osvobozen němý muž, divoký barbar. Neznal svůj původ, ani cíl. Říkali mu One-eye. Ocitl se na lodi uprostřed neprostupných mlh severního Atlantiku, která směřovala na západ, vstříc břehům neprobádané Ameriky, snad i bájné Valhally. Po vzoru starých pohanských bohů objevuje One-eye svou pravou podstatu.